Módszerek: Tanulók által készített szódolgozat

()


Ez az anyag tanároknak készült.
További tanári anyagokat (módszerek, tippek, órai anyagok stb.) a Tanároknak menüpont alatt találsz.

Szódolgozatot nagyon gyakran íratunk a tanulókkal, és ezeket általában mi, tanárok készítjük elő és ellenőrizzük. Néha azonban átadhatjuk ezt a feladatot maguknak a tanulóknak is. Elmondom, hogyan.

Célközönség:általános iskola / gimnázium / felnőttek
Szint:bármilyen
Óra előtti munka:kevés
Órai munka:kevés
Óra utáni munka:kevés
Nyelvi célok:– szókincsgyakorlás
Megjegyzés:

A módszer lépésről lépésre

  1. Készíts az órára annyi kis méretű papírlapot, ahány tanulód van (egy A4-est négyfelé vágva – vagyis A6-os méret optimális)
  2. Mondd el a feladatot:
    Kaptok egy papírlapot. Szódolgozatot kell készítenetek egy osztálytársatoknak (hogy kinek, azt majd én döntöm el). Keressetek ki a mostani leckéből 5 szót vagy rövid kifejezést, és írjátok rá a papírra úgy, hogy mellé vagy alá tudja írni a magyar jelentését az, aki megoldja majd. A neveteket írjátok rá a papírra így: From: … Ezeket majd kiosztom másoknak, és ha végeztek, nektek kell majd értékelni a megoldásokat, és jegyeket is adhattok rá.
  3. Ha elkészültek, szedd össze a papírlapokat, és oszd ki úgy, hogy senki ne kapja a saját maga által készített tesztet. Mondd el, hogy mindenki írja rá a papírlapra a saját nevét így: Done by:
  4. Gyűjtsd be az elkészült teszteket, és add vissza a szerzőknek. Kérd meg őket, hogy értékeljék a megoldásokat! Közben mondják meg a teszt elvégzőjének is, mi lett az eredmény. Vitás esetekben ellenőrizd te a tesztet és a megoldást!
  5. Az eredményeket írd fel magadnak!

Fontos kiegészítések:

Javaslom, hogy 5 szónál több ne szerepeljen a tesztben, mert az 5 szóval is jelentős idő tud elmenni. Éppen ezért azt is javaslom, hogy ez a feladattípus csak néha-néha szerepeljen az órákon.

Hasznos, ha egy ilyen munkára nem egy jegyet kapnak, hiszen nem túl nagy teszt. Várd meg, hogy összegyűljön 3-4 ilyen szódolgozat, és ezek átlagából szülessen egy naplóba írandó jegy. Ezt feltétlenül tisztázd a tanulókkal még a feladat ismertetésénél!

Előnyei

  • Érdekes feladatnak tartják, ha nem túl sokszor csinálják.
  • Fejleszted a kritikai érzéküket és a felelősségérzetüket.
  • Belátják, hogy nincs tanári szubjektivitás az ilyen tesztek értékelésénél.

Hátrányai

  • Sok időt elvehet – de ha már többedszer csinálják, akkor gyorsabb.
  • Lehetnek viták is, de ilyenkor legyél te a döntőbíró!

Eddigi tapasztalataim

Gimnazisták mindig szívesen csinálták ezt a feladatot, vita soha nem volt.

Mennyire tartottad hasznosnak ezt az anyagot?

Kattints a megfelelő csillagra!

Értékelések átlaga / 5. Értékelések száma:

Legyél te az első értékelő!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

()

Ha kérdést tennél fel vagy ha megvitatnál valamit az anyaggal kapcsolatban, használd a fórumot!

Mennyire tartottad hasznosnak ezt az anyagot?

Kattints a megfelelő csillagra!

Értékelések átlaga / 5. Értékelések száma:

Legyél te az első értékelő!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Leave a Reply